De abdominal crunch oefening

Onze abdominal crunch oefening op Youtube laat een buikspieroefeningen zien waarmee je met name je onderbuikspieren traint. Bij deze oefening is het houden van de juiste balans enorm belangrijk.  Rust, controle en de juiste houding zijn bij de basic crunch met een ab trimmer, daar draait het dan ook om bij de basic crunch oefening met een fitnessbal.

Raak je uit balans, dan zal je als snel merken dat je een verkeerde houding aanneemt en dat je de spieren van de onderkant van je buik minder goed zult voelen branden. Wanneer dit gebeurt blijven de resultaten achter en loop je enorm veel kans op blessures.  Dit is natuurlijk zonde van je inspanningen.

Om dit te voorkomen doe je er verstandig aan om de nodige kennis en kunde op te doen over deze oefeningen. Een goede start maak je door onze abdominal crunch op Youtube te bekijken.

Abdominal crunch uitleg

  1. Ga op je rug liggen en zorg ervoor dat de achterkant van je hoofd rust op het onderste kussentje van het apparaat.
  2. Strek je benen volledig.
  3. Zorg voor ongeveer 30 cm tot 50 cm ruimte tussen beide benen.
  4. Strek vervolgens je handen en plaats ze op de dwarsstang boven je hoofd.
  5. Beweeg je hoofd langzaam naar voren. Wanneer je dit goed doet zal het apparaat iets naar voren kantelen en voel je je buikspieren samentrekken.
  6. Houd enige tijd spanning op de spieren en verplaats je lichaam langzaam weer terug naar je beginstand.

Wil jij ook je schuine buikspieren trainen?

Wil jij ook je schuine buikspieren trainen?

Probeer dan ook de oblique crunch, deze buikspieroefening prikkelt je schuine buikspieren dusdanig dat die strakke buik steeds dichterbij komt.

Andere interessante buik oefeningen

Populaire artikelen