Buikspieroefeningen met een medicijnbal

Het voordeel van het trainen van je buikspieren met een medicijnbal is dat je via verschillende oefeningen alle 3 de buikspiergroepen kunt trainen.(bovenkant, onderkant en zijkant)

Buikspieroefeningen met een medicijnbal zorgt net voor wat meer weerstand waardoor je sneller strakkere buikspieren krijgt. Hieronder vind je verschillende buikspieroefeningen voor met een medicijnbal beschreven en uitgebeeld met instructiefilmpjes.

Wil jij gaan trainen met een medicijnbal? Kies dan voor onze lijflijn medicijnbal. Je hebt hem razend snel in huis.

Oefening voor de onderste buikspieren:

Stap 1: Ga met je rug op de grond of bij voorkeur op een matje liggen.
Stap 2: Buig je benen tot dat ze ongeveer in een hoek van 90 graden staan.
Stap 3: Zorg er voor dat je beide voetzolen zo plat mogelijk op de grond blijven staan en neem ongeveer 30 cm ruimte tussen beide voeten.
Stap 4: Plaats de bal achter je hoofd.
Stap 5: Pak de bal op achter je hoofd met gebogen armen.
Stap 6: Maak een sit-up door kracht te zetten met je buikspieren en neem de bal mee.
Stap 7: Beweeg langzaam naar voren met de bal tot ongeveer aan je knieën en beweeg vervolgens langzaam terug.
Stap 8: Probeer de druk op je buikspieren te houden gedurende de hele oefening.

Oefening voor de bovenste buikspieren:

Stap 1: Ga met je rug op de grond of bij voorkeur op een matje liggen.
Stap 2: Strek je benen volledig. 
Stap 3: Zorg voor ongeveer 30 cm tot 50 cm ruimte tussen beide benen.
Stap 4: Plaats de bal achter je hoofd.
Stap 5: Pak de bal op achter je hoofd met gebogen armen.
Stap 6: Maak een sit-up door kracht te zetten met je buikspieren en neem de bal mee en laat beide benen iets van de grond komen terwijl je naar voren beweegt.
Stap 7: Beweeg langzaam naar voren met de bal tot ongeveer aan je knieën en beweeg vervolgens langzaam terug.
Stap 8: Probeer de druk op je buikspieren te houden gedurende de hele oefening.

Oefening voor de schuine buikspieren:

Stap 1: Ga met je rug op de grond of bij voorkeur op een matje liggen.
Stap 2: Buig je benen tot dat ze ongeveer in een hoek van 90 graden staan.
Stap 3: Zorg er voor dat je beide voetzolen zo plat mogelijk op de grond blijven staan en neem ongeveer 30 cm ruimte tussen beide voeten.
Stap 4: Plaats de bal achter je hoofd.
Stap 5: Pak de bal op achter je hoofd met gebogen armen.
Stap 6: Maak een sit-up door kracht te zetten met je buikspieren en neem de bal mee. Terwijl je de sit-up maakt beweeg dan langzaam schuin naar je linker of rechter knie
Stap 7: Beweeg langzaam naar voren met de bal tot ongeveer aan je knieën en beweeg vervolgens langzaam terug.
Stap 8: Probeer de druk op je buikspieren te houden gedurende de hele oefening.

Ben jij enthau

Wendy vertelt.....

Wanneer je hebt besloten om je buikspieren te gaan trainen is het zeer aan te raden om je eerst eens te verdiepen in een aantal zaken. Zo kun je bijvoorbeeld informatie inwinnen over  de opbouw van de spiergroep, de verschillende buikspieroefeningen en tot slot de manier waarop je deze spieren het best kunt belasten.

Het belastingsvermogen (het aantal herhalingen) is natuurlijk afhankelijk van je conditie en spiermassa. Probeer de oefeningen in ieder geval rustig op te bouwen. Wanneer je je schuine buikspieren traint is het aan te raden om gelijke aantallen sit-ups naar je linker en rechter knie te maken, hierdoor krijg je het beste resultaat.

Enthousiast geraakt? En wil jij gaan trainen met een medicijnbal? Kies dan voor de lijflijn medicijnbal. Je hebt hem razend snel in huis.

Vraag het Wendy

Met onderstaande gegevens kan ik je vraag snel beantwoorden.

Naam:*
Emailadres:*
Telefoonnummer:
Vraag:*