hardlopenHardlopen

De meeste mensen die beginnen met hardlopen doen dit omdat zij willen afvallen. Een grootschalig onderzoek bevestigt dit nog eens.

Dit onderzoek toont aan dat ruim 54% van de hardlopende Europeanen dit doet om kilo´s kwijt te raken. Dit is niet zo vreemd.

Hardlopen is namelijk hele gezonde en effectieve manier is om je hart- en bloedvaten te trainen, is het ook een uitstekende manier om vet te verbranden.

Ondanks dat lopen bewezen positieve effecten heeft op de gezondheid, blijkt het toch dat veel mensen het moeilijk vinden om het hardlopen vol te houden. De belangrijkste reden hiervoor is dat zij de motivatie verliezen wanneer het resultaat uitblijft en dus weinig tot geen kilo´s afvallen.

Voorkom dat je verkeerd traint!

Het uitblijven van resultaat blijkt in de praktijk voornamelijk te komen doordat deze mensen verkeerd trainen. Wanneer je dit bekend voorkomt is het verstandig om te kijken of je:

  • de juiste looptechniek hanteert;
  • een goed en realistisch hardloopschema volgt;
  • beschikt over voldoende kennis over hardlopen;
  • begeleiding nodig hebt.

Rustig opbouwen op de optimale hartslag

Hoe dan ook, het is belangrijk dat je de hardloop trainingen rustig opbouwt en je concentreert op lange termijn doelstellingen. Stel dus geen hoge eisen aan jezelf door te veel, binnen een te korte periode te willen bereiken. Een belangrijk indicator voor je conditie is je hartslag.

Wil je afvallen door te gaan lopen? Dan is het goed om te weten welke hartslag voor jou optimaal is om vet te verbranden. Wil je meer informatie over de ideale hartslag om vet te verbranden? Klik dan hier voor de “Optimale hartslag bij vet verbranden”.

Wil je meer informatie over hardlopen? Bekijk dan ons hardlopen voor beginners en maak kennis met hardlopen.

Geef een reactie