fitness-schemaWat is een fitness schema?

Een fitness schema is een overzicht dat je helpt met het uitvoeren van oefeningen. Deze oefeningen uit het schema bevatten verschillende krachtoefeningen, cardio oefeningen of een combinatie van beide.

Voordeel van een fitness schema 

Een grote frustratie voor veel mensen die fitnessen is dat zijn geen resultaat zien en voelen. Ook niet nadat zij voor een langere tijd hebben lopen zwoegen en ploeteren in de sportschool.

Gevolg hiervan is dat zij vaak gedemotiveerd raken en hierdoor nog verder verwijderd raken van hun persoonlijke fitnessdoelen.Voor deze mensen is fitness met behulp van een fitnessschema vaak een uitkomst. Door het volgen van een fitness schema ben je namelijk vaak veel beter in staat om je persoonlijke fitnessdoelen te halen.

Wat kun je trainen met een fitness schema?

Om je te helpen met het behalen van je persoonlijke fitnessdoelen kun je kiezen uit verschillende soorten en maten van fitness schema’s.

Zo heb je een schema dat specifiek gericht is op 1 of meerdere spiergroepen of op een totale “work-out”. Daarnaast zijn er nog verschillende gradaties in de zwaarte van de schema’s. Je hebt namelijk fitness schema’s om af te vallen of voor beginners, gevorderden en zelf voor ver gevorderden. Ons fitness schema spiermassa is hier een mooi voorbeeld van.

Welke spiergroepen train je?

  • Benen/billen;
  • Rug;
  • Borst;
  • Schouders;
  • Biceps;
  • Triceps;
  • Buik.

Wat bereik je met fitness schema’s?

  • Verbetering conditie van hart en longen;
  • Spierontwikkeling (bijvoorbeeld coördinatie en lenigheid) ;
  • Toename spiermassa
  • Afname vetmassa;
  • Aanmaak lichaamseigen stoffen waardoor je beter in je vel komt te zitten;
  • Toename zelfvertrouwen.

Hoe gebruik je een fitness schema?

Als je er voor kiest om te gaan sporten met behulp van een trainings schema is het natuurlijk belangrijk dat je kiest voor het schema dat het meest effectief is in het behalen van jouw persoonlijke fitnessdoelen.

Om je hierbij te helpen is het verstandig om advies te vragen aan een sport en/ of beweegexpert.

fitnessdoelen, wat zijn de belangrijkste?

  • Het uithoudingsvermogen te laten toenemen;
  • Er beter uit te zien (cosmetische doeleinden)
  • Meer kracht te ontwikkelen;
  • Te ontspannen (uitlaatklep)

Een gezonde levensstijl naast je fitness schema

Naast het sporten aan de hand van een fitnessschema is het natuurlijk ook belangrijk dat je een zo gezond mogelijke levensstijl hanteert.

Dit betekent in de praktijk vaak gezond eten, regelmatig bewegen, niet roken, verantwoord alcohol gebruik en voldoende ontspanning.

Heb je last van ernstig overgewicht? Zoek dan professionele begeleiding en start alvast met ons fitness schema afvallen voor beginners

Geef een reactie