1 december 2016

V up voor beginners

V-up-crunchV up voor beginners

De V up crunch is een prima buikspieroefening waarmee je met name je onderbuikspieren traint.

Zoals bij elke buikspieroefening is het belangrijk om eerst de juiste lichaamshouding onder de knie te krijgen. Zo haal je het maximale uit je oefening en voorkom je vervelende blessures.

Met name rustig en controle en de juiste techniek zijn bij deze oefening belangrijk. Met deze oefening komt namelijk je bovenlichaam en onderlichaam van de grond. De juiste balans vinden is daarom erg belangrijk.

V up crunches doe je zo..

Laten we snel aan de slag gaan met de v up crunch voor beginners en volg de volgende stappen..

Stap 1: Ga met je rug op een matje liggen of anders op de grond.
Stap 2: Buig je knieën totdat ze in een hoek van 90 graden staan (dit betekent dat ze boven de heupen komen).
Stap 3: Druk vervolgens je navel naar binnen en zorg voor een rechte rug.
Stap 4: Plaats je armen naast je hoofd en trek je kin iets naar binnen en kijk recht vooruit.
Stap 5: Strek je benen langzaam en zo recht je kunt en beweeg je bovenlichaam iets naar voren. Belangrijk is dat je uit ademt op het moment dat je je benen strekt en in ademt op het moment dat je je benen weer langzaam intrekt.
Stap 6: Beweeg langzaam weer terug naar de startpositie.
Stap 7: Probeer de oefening 10 keer te herhalen, neem vervolgens 45 seconden rust en doe hetzelfde nog 2 ronden (sets van 10 keer).

Zet de volgende stap..

Heb je deze oefening geprobeerd maar voel je je buikspieren niet echt branden? Kies dan voor onze V up crunch voor gevorderde..

Wil je meer weten over de juiste techniek en trainingsmethodiek? Lees dan meer over onze buikspieroefeningen youtube kanaal.