1 december 2016

Je onderste buikspieren trainen met medicijnbal oefeningen

medicijnbal-oefeningen-onderbuik

Medicijnbal oefeningen

Medicijnbal oefeningen zijn is een mooie buikspieroefening die zeker regelmatig bij de meer gevorderde sporters op zijn of haar buikspieroefeningenschema zou moeten staan.

 Deze manier van crunchen zorgt er namelijk voor dat je een specifiek gedeelte van je onderste buikspieren geïsoleerd traint waardoor je eenvoudiger een mooi afgetekend wasbordje krijgt.

Let wel op een platte buik met afgetekende buikspieren krijg je niet door te trainen. De juiste voeding en vetpercentage spelen uiteraard ook een rol.

Wat train je met onze medicijnbal oefening?

Met deze oefening train je met name de op wat diepere gelegen onderste buikspieren. Deze buikspieren worden door nog al wat mensen overgeslagen tijdens de training en dit is zonde. Deze spieren zorgen namelijk voor die mooie lijn in je lichaam.

De uitleg van de medicijnbal oefening..

De uitleg van deze oefening vind je hieronder. Volg de stappen en haal het maximale rendement uit je training.

Stap 1: Ga met je rug op de grond of bij voorkeur op een matje liggen.
Stap 2: Buig je benen tot dat ze ongeveer in een hoek van 90 graden staan.
Stap 3: Zorg er voor dat je beide voetzolen zo plat mogelijk op de grond blijven staan en neem ongeveer 30 cm ruimte tussen beide voeten.
Stap 4: Plaats de bal achter je hoofd.
Stap 5: Pak de bal op achter je hoofd met gebogen armen.
Stap 6: Maak een sit-up door kracht te zetten met je buikspieren en neem de bal mee. Terwijl je de sit-up maakt beweeg dan langzaam schuin naar je linker of rechter knie
Stap 7: Beweeg langzaam naar voren met de bal tot ongeveer aan je knieën en beweeg vervolgens langzaam terug.
Stap 8: Probeer de druk op je buikspieren te houden gedurende de hele oefening.

Tip: De medicijnballen zijn er in verschillende formaten. De ene is qua gewicht meer geschikt dan de andere medicijnbal. Voor het beste resultaat train je met een gewicht die je buikspieren al eigenlijk direct na een aantal herhalingen doen prikkelen. Je voelt je buikspieren dan branden als het ware.

Train nooit met een een te zwaar gewicht. Dit zorgt voor overbelasting en wat wij vaak in de praktijk zien leidt dit tot een verkeerde lichaamshouding tijdens de oefening. Blessures en tegenvallende resultaten liggen dan op de loer.

Zet de volgende stap..

Wil jij meer variate in je buikspier workout ? Bekijk dan de plank oefening en neem deze oefening mee in je buikspiertraining.