1 december 2016

Kick down crunches perfect om je onderbuikspieren te trainen

kick-down-crunchKick down Crunches

Kick down Crunches zijn perfecte oefeningen om jouw buikspieren te trainen.

Uiteraard kan je de oefening zelf zo zwaar mogelijk maken door extra veel herhalingen te maken, toch is dit niet zo snel nodig om je spieren lekker te laten branden.  Vanwege de basis intensiteit is de Kick down Crunch een pittige oefening.

Dus, doe jij  regelmatig buikspieroefeningen? Dan is deze Crunch geschikt voor jou.

Wat train je met Kick down Crunches?

Het zijn met name je onderbuikspieren die je traint met deze buikspieroefening. Dit gedeelte van je buikspieren spelen een belangrijke rol in het ontwikkelen van een platte en strakke buik. De mensen die al enige tijd trainen adviseren wij dan ook altijd om minimaal één oefening als deze Crunch in hun buikspieroefeningen schema op te nemen.

Voordelen van deze oefening.. 

Door deze manier van Crunchen ontwikkel je een gevoel voor balans. Vanwege de lichaamshouding, de beweging en intensiteit van de oefening zoekt je lichaam continue een balans om zo de juiste houding te blijven houden.  Doordat dit gebeurt train je op een subtiele wijze nog meer kleinere spieren met als gevolg dat je core zich mooi gaat ontwikkelen.

Ander voordeel in dat je met Kick down Crunches een sterke onderrug traint. Je loopt zo minder kans op blessures en je lichaam krijgt een meer zelfverzekerde houding.

Wil jij aan de slag met Kick down Crunches?

Volg dan onderstaande stappen en je weet zeker dat je houding goed is en dat je maximaal uit je training haalt.

Stap 1: Ga op de grond of op een matje liggen.
Stap 2: Plaats je beide armen naast je nek en kijk schuin omhoog.
Stap 3: Strek je beide benen en laat je voeten zo’n 10 tot 15 centimeter van de vloer komen.
Stap 4: Span je buikspieren aan en beweeg om en om je linker en rechterknie richting je hoofd.
Stap 5: Strek vervolgens het been met de gebogen knie met een trappende beweging weer terug naar de startpositie. Zorg ervoor dat je been de grond niet raakt.

Tip: Wanneer deze buikspieroefening ongemakkelijk aanvoelt, bijvoorbeeld door lichte last in je onderrug, dan is het oké om je hoofd iets op te tillen en je kin op je borst laten rusten tijdens de oefening.

Zet de volgende stap..

Heb je deze oefening geprobeerd en wil je meer? Neem dan de plank oefening op in je buikspieroefeningen schema

Wil je meer weten over de juiste techniek en trainingsmethodiek? Lees dan meer over onze buikspieroefeningen youtube kanaal.