30 november 2016

Onderbuikspieren trainen? Deze oefeningen zijn perfect


onderstebuikspieren-trainenOnderbuikspieren trainen

Deze spiergroep wordt vaak vergeten tijdens het trainen. Helaas, want door regelmatig je onderbuikspieren te trainen lukt het de meeste mensen veel sneller om een mooie strakke buik te krijgen.

Heb jij dus een schema met buikspieroefeningen of train je regelmatig je buikspieren? Neem dan altijd oefeningen die je onderste buikspieren lekker laten branden.

Net zoals alle andere buikspieroefeningen kan je onderbuikspieren zowel thuis als in de sportschool prima trainen. Je hebt keus aan oefeningen genoeg.

Een aantal goede oefeningen vind je  hieronder. Deze zijn geschikt voor zowel vrouwen als mannen en voor beginners en gevorderde. Uiteraard hebben wij deze oefeningen voorzien van  bijpassende aanwijzingen. Zo krijg je sneller die strakke buik krijgt en voorkom je  vervelende blessures.

Wij wensen je veel train plezier.  

V-up-crunchV up crunches

De eerste oefening is de V up crunch. Tijdens deze oefening gebruik je de ondersbuikspieren om je bovenlichaam en je onderlichaam naar elkaar toe te bewegen.

Klik snel verder en zie hoe V up crunch voor beginners of de V up crunch voor gevorderde in zijn werk gaat.

Vlinder crunch

vlinder-crunch-onderbuikspieren-trainenDe Vlinder crunch is een buikspieroefening die meer geschikt is voor de wat gevorderde sporter. Om de oefening technisch goed te kunnen uitvoeren is het nodig dat je onderbuikspieren zich al enigszins hebben gevormd.

Hoe doe oefening in zijn werk gaat zie op onze Vlinder crunch pagina

Leg raise

Leg-raisesLeg raises zijn perfect om je onderbuikspieren te trainen. Zeker de beginners raden wij aan om deze oefeningen op te nemen in hun buikspieroefeningen schema. De Leg Raise is eenvoudig aan te leren en daarnaast verstevigd deze oefening je onderrug enorm.

Ga snel aan de slag en maak een goede start door eerste onze instructiepagina voor de Leg Raise te bekijken.

kick-down-crunchKick down Crunches

De Kick down Crunch is een wat zwaardere buikspieroefening om je onderbuik spieren te trainen. Daarnaast is deze oefening erg goed voor je core stabiliteit.

Wanneer je deze oefening dan ook opneemt in je buikspieroefeningen schema zal je merken dat je lichaamshouding veranderd.

Je gaat wat rechter / zelfverzekerder bewegen. Reden genoeg om te beginnen met deze Crunch.

Reverse Crunch reverse-crunches

Een hele populaire oefening om je onderste buikspieren goed te prikkelen is de Reverse Crunch. Deze oefening isoleert je onderste buikspieren waardoor er zo wordt er meer beroep op je spieren gedaan.

De juiste houding en techniek is altijd belangrijk alleen bij deze buikspieroefening vergt dit net even wat meer aandacht.

Een verkeerde uitvoering kan snel tot vervelende gevolgen leiden.  risico op blessures.

Bekijk daarom onze uitleg van de Reverse Crunch oefening.

gymbal-oefeningenBuikspieroefeningen met een balansbal

Buikspieroefeningen met een balansbal zijn ideaal voor beginners, mensen met lichte rugklachten en mensen die core stability oefeningen zoeken. =

Met onze fitnessbal oefening voor je buik train je naast je onderste buikspieren train je o.a. je spieren rondom je bekken. De spieren in dit gebied versterken zich en zo kunnen bekken gerelateerde klachten worden voorkomen of worden gereduceerd.

medicijnbal-oefeningen-onderbuikMedicijnbal oefeningen

Ook medicijnbal oefeningen zijn geschikt om die onderbuikspieren eens goed onder handen te nemen. Meer weten?

Bekijk dan deze medicijnbal oefeningen. Op de pagina vindt je instructies in de vorm van een stappenplan en een instructiefilmpje.