Train je onderste buikspieren met de Leg raise

Leg-raisesDe Leg Raise

De Leg Raise is een buikspieroefening uit de categorie crunches. Deze oefening en is enorm geschikt voor beginners.

Wanneer je onder begeleiding traint van een personal trainer of van een fitness instructeur dan is de kans groot dat hij of zij jou de Leg raise, de plank en of de klassieke Crunch meegeeft voor in je buikspieroefeningen schema.

Voornaamste reden hiervoor is dat mensen de techniek en juiste lichaamshouding voor deze oefeningen vrij snel onder de knie hebben. Daarnaast zijn deze buikspieroefeningen eenvoudig thuis of op de sportschool te doen.

Wat train je met de Leg Raise?

Het zijn met name je onderste buikspieren die je tijdens deze oefening aanspreekt en zoals je misschien al wist zijn je onderbuikspieren trainen enorm belangrijk voor het krijgen van die platte buik.  Een enorm groot voordeel van de Leg Raise is dat je tijdens het trainen ook je onderrug mee traint. En wanneer jij een sterke onderrug hebt loop je veel minder kans op blessures.

Beginnen met Leg raises..

Stap 1: Ga op je rug liggen, dit kan op de grond zijn maar bij voorkeur op een matje.
Stap 2: Plaats je beide handen met de palm naar beneden onder je zitvlak.
Stap 3: Strek je benen totdat ze in een rechte hoek staan waarbij de onderkant van je voet naar boven wijst.
Stap 4: Laat langzaam je benen zakken en kruis je benen vervolgens langzaam.
Stap 5: Bij deze oefening kun je eerst je linker voor je rechter been laten kruisen en bij de volgende handeling net andersom.
Stap 6: Het aantal herhalingen is afhankelijk van hoe vaak je traint. Het is normaal dat je rustig begint en vervolgens gaat opbouwen.

Zet de volgende stap..

Heb je deze oefening geprobeerd en wil je meer? Neem dan de plank en of de lying leg raise op in je buikspieroefeningen schema

Wil je meer weten over de juiste techniek en trainingsmethodiek? Lees dan meer over onze buikspieroefeningen youtube kanaal.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *