Cross crunches voor je schuine buikspieren

cross-crunchCross crunches

Voor mensen die meer lijn en detail in hun buikspieren willen hebben raden wij aan om ook regelmatig buikspieroefeningen te doen die zich richten op de schuine buikspieren.

Deze oefening, Cross crunches is hier een mooi voorbeeld van. Aan de hand van deze crunches prikkel je de schuine buikspieren en geef je ze een goede aanzet om te groeien.

De cross crunch oefening..

De uitleg voor de Cross Crunch vind je hieronder. Volg de stappen en haal zo het maximale rendement uit je training.

Stap 1: Ga liggen op je rug en bij voorkeur op een matje.
Stap 2: Plaats je benen naast elkaar en in een hoek van 45 graden.
Stap 3: Plaats je beide armen losjes naast je hoofd.
Stap 4: Strek 1 van je twee benen en draai tegelijkertijd je schouder van rechts naar links terwijl je langzaam naar voren beweegt.
Stap 5: Het aantal herhalingen is afhankelijk van je fysieke gesteldheid. Het is belangrijk om rustig aan te doen en geduld te hebben.

Belangrijk is dat je zo normaal mogelijk probeert adem te halen gedurende

Zet de volgende stap..

Een gevarieerde training bestaande uit verschillende schuine buikspieroefeningen zorgen voor meer resultaat.  Wij raden dan ook aan om bijvoorbeeld ook de Oblique crunch in je trainingsroutine op te nemen.

Wil je meer weten over de juiste techniek en trainingsmethodiek? buikspieroefeningen youtube kanaal.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *