1 december 2016

Cross crunches op Youtube laat je effectiever trainen

training-cross-crunches-youtube

Cross crunches op Youtube

Cross crunches zijn een mooie buikspieroefeningen die zeker regelmatig bij zowel de beginnende als de gevorderde sporters op zijn of haar buikspieroefeningenschema zou moeten staan.

Wat train je met cross crunches?

In tegenstelling tot de abdominal crunch train je met cross crunches je dieper gelegen schuine buikspieren. Deze schuine buikspieren worden nogal eens vergeten en dat ik zonde.

Zeker wanneer je meer lijn en contouren in jouw lichaam zichtbaar wilt trainen, zijn oefeningen als cross crunches, de oblique crunch en cycling cycling cross crunches enorm geschikt.

Waarom cross crunches op Youtube?

Deze manier van crunchen zorgt er namelijk voor dat je specifieke gedeeltes van je buikspieren geïsoleerd kunt trainen. Dit maakt trainen de cross crunch ook zo enorm populair. Het nadeel van geïsoleerde oefeningen is dat deze bij een verkeerde lichaamshouding al vrij snel leidt tot blessures.

 Vandaar dat wij diverse instructie videos met buikspieroefeningen op Youtube hebben geplaatst. Op de wijze kunt u de techniek eenvoudig afkijken van onze personal trainer. Hieronder vind je de instructievideo van de cross crunches.

Bekijk de cross crunches op Youtube hier..

De uitleg van deze oefening vind je hieronder. Volg de stappen en haal het maximale rendement uit je training.

Stap 1: Ga met je rug op de grond of bij voorkeur op een matje liggen.
Stap 2: Buig je benen tot dat ze ongeveer in een hoek van 90 graden staan.
Stap 3: Zorg er voor dat je beide voetzolen zo plat mogelijk op de grond blijven staan en neem ongeveer 30 cm ruimte tussen beide voeten.
Stap 4: Plaats de bal achter je hoofd.
Stap 5: Pak de bal op achter je hoofd met gebogen armen.
Stap 6: Maak een sit-up door kracht te zetten met je buikspieren en neem de bal mee. Terwijl je de sit-up maakt beweeg dan langzaam schuin naar je linker of rechter knie
Stap 7: Beweeg langzaam naar voren met de bal tot ongeveer aan je knieën en beweeg vervolgens langzaam terug.
Stap 8: Probeer de druk op je buikspieren te houden gedurende de hele oefening.

Zet de volgende stap..

Wil jij meer variate in je buik oefeningen? Bekijk dan ook de leg raise. Deze helpt jou ook met het trainen van meer lijn en contouren in je lichaam.