30 november 2016

Buikspieroefeningen op een bankje, voor een strakke buik workout

buikspieroefeningen-op-bankje

Buikspieroefeningen op bankje 

Wil jij een strakke buik workout? Kies dan o.a. voor buikspieroefeningen op een bankje. De praktijk leert dat deze uitererst effectief zijn. Daarnaast zijn deze buikspieroefeningen ideaal voor thuis.

Zo leert de praktijk ons dat een sit up bank training een ideale vorm van buikspieroefeningen voor thuis is.

je bent namelijk met een fitnessbankje ben je instaat om je buikspieren geïsoleerd trainen waardoor je sneller resultaat zult zien. Dit maakt trainen met een sit up bank ook zo enorm populair

Let wel op een platte buik met afgetekende buikspieren krijg je niet door te trainen. De juiste voeding en vetpercentage spelen uiteraard ook een rol.

Waarom kiezen voor buikspieroefeningen met een fitnessbankje?

Een fitnessbankje is een veilige manier van trainen die je spieren als het ware dwingen om net meer kracht te zetten tijdens de oefening. Het gevolg van deze extra aanzet is dat je buikspieren meer gestimuleerd worden om te groeien.

Daarnaast is een sit up bank vaak goedkoop in de aanschaf en eenvoudig thuis op te bergen. Enorm makkelijk wanneer je even wat tijd over hebt? Je pakt je sit up bank erbij en binnen no time ben je aan het trainen.

Schuine buikspieroefeningen op een bankje doe je zo..  

Met onderstaande stappenplan train voornamelijk jouw schuine buikspieren. Door deze stappen te doorlopen train je niet alleen veilig maar ook nog eens effectief.

Stap 1: De sit-up bank kun je voor het beste resultaat wisselend afstellen. De ene keer schuin en de andere keer horizontaal.
Stap 2: Neem plaats op het apparaat. Dit betekent dat je op je rug gaat liggen en dat je je benen op de steunen voor je plaatst.
Stap 3: Plaats je handen naast je hoofd.
Stap 4: Beweeg je hoofd vervolgens langzaam naar voren richting je linker of rechter knie. Dit doe door je buikspieren aan te spannen en je bovenlichaam te draaien in de richting van 1 van je knieën.
Stap 5: Houd zo lang mogelijk spanning op je buikspieren en verplaats je lichaam dan langzaam weer terug naar de startpositie.

Tips! Span tijdens de oefening altijd je buikspieren en zet vanuit deze spieren de kracht voor het maken van de beweging.  Hoe dan ook trek nooit aan je nek of hoofd tijdens de oefening zodat u vervelende blessures voorkomt.

Mocht je merken dat de oefening te zwaar is, maak dan minder herhalingen en blijf wel goed op je techniek letten.

Voor een completere strakke workout bekijk je ook onze oefeningen waarmee je jouw onderbuikspieren traint?

Zet de volgende stap..

Wil jij meer variate in je buik oefeningen? Bekijk dan ook een aantal van de beste buikspieroefeningen zoals onze schuine buikspieroefeningen.