1 december 2016

Buikspieroefeningen met een medicijnbal

Buikspieroefeningen-met-een-medicijnbal

Buikspieroefeningen met een medicijnbal

Buikspieroefeningen met een medicijnbal zijn een mooie buikspieroefeningen die zeker regelmatig bij zowel de beginnende als de gevorderde sporters op zijn of haar buikspieroefeningenschema zou moeten staan.

Deze manier van crunchen zorgt er namelijk voor dat je specifieke gedeeltes van je buikspieren geïsoleerd kunt trainen. Dit maakt trainen met een medicijnbal ook zo enorm populair

Let wel op een platte buik met afgetekende buikspieren krijg je niet door te trainen. De juiste voeding en vetpercentage spelen uiteraard ook een rol.

Waarom trainen met een medicijnbal?

Door het gewicht van de bal prikkel je jouw buikspieren net even iets meer om te groeien. Daarnaast is een medicijnbal goedkoop in de aanschaf en eenvoudig thuis op te bergen. Buikspieroefeningen voor thuis met een medicijnbal zijn daarom echt een aanrader.

De uitleg van onze buikspieroefening met een medicijnbal..

De uitleg van deze oefening vind je hieronder. Volg de stappen en haal het maximale rendement uit je training.

Stap 1: Ga met je rug op de grond of bij voorkeur op een matje liggen.
Stap 2: Strek je benen volledig.
Stap 3: Zorg voor ongeveer 30 cm tot 50 cm ruimte tussen beide benen.
Stap 4: Plaats de bal achter je hoofd.
Stap 5: Pak de bal op achter je hoofd met gebogen armen.
Stap 6: Maak een sit-up door kracht te zetten met je buikspieren en neem de bal mee en laat beide benen iets van de grond komen terwijl je naar voren beweegt.
Stap 7: Beweeg langzaam naar voren met de bal tot ongeveer aan je knieën en beweeg vervolgens langzaam terug.
Stap 8: Probeer de druk op je buikspieren te houden gedurende de hele oefening.

Wil je jouw onderste buikspieren trainen met een medicijnbal? Bekijk dan onze medicijnbal oefeningen.

Zet de volgende stap..

Wil jij meer variate in je buik oefeningen? Bekijk dan ook een aantal van de beste buikspieroefeningen.