1 december 2016

Buikspieroefeningen met fitnessbal ideaal voor beginners

Fitnessbal-oefeningen-buikBuikspieroefeningen met fitnessbal

Buikspieroefeningen met een fitnessbal zijn leuk en effectief. Je kunt er zoveel variaties van maken dat je op ieder niveau eenvoudig zelf een passende buikspiertraining kunt samenstellen.

Of je nu een beginner of gevorderde bent het maakt niet uit. De fitnessbal geeft je de mogelijkheid om te trainen met een juiste intensiteit.

Daarnaast train je met dit hulpmiddel eenvoudiger die platte buik.  De gevarieerde trainingsmogelijkheden zorgen ervoor dat je geïsoleerd je schuine buikspieren, bovenste buikspieren en onderbuikspieren traint.

Buikspieroefeningen voor thuis..

Veel mensen zijn vanwege tijdgebrek opzoek naar buikspieroefeningen voor thuis. Voor deze groep mensen zijn buikspieroefeningen met een fitnessbal zeker een aanrader. Het enige wat je hoeft te doen is een fitnessbal te kopen en je kunt thuis direct aan de slag.  Bijkomend voordeel is dat je naast buikspieroefeningen ook o.a. je rug, benen en dijen kunt trainen.

Een buikspieroefeningen met een fitnessbal voor beginners..

Hieronder vind je een uitleg van klassieke crunch met een fitnessbal. Met deze oefeningen train je met name je onderbuik- en je bovenste buikspieren.

Stap 1: Steun met je onderrug op de bal.
Stap 2: Plaats je handen naast je nek of op je borstkas.
Stap 3: Verplaats je bovenlichaam weer naar voren zodat je buikspieren zich aanspannen.
Stap 4: Ga vervolgens weer terug naar de startpositie(stap 1).
Stap 5: Let goed op dat je deze oefeningen voldoende herhaalt en dat je om de 12 tot 16 herhalingen zo’n 45 seconden rust neemt.

Tip: Kijk tijdens de oefeningen schuin naar boven en zorg ervoor dat er tijdens de hele oefening ruimte zit tussen je kin en borst.

Zet de volgende stap..

Wil jij meer oefeningen met een fitnessbal? Bekijk dan ook buikspieren trainen met een balansbal.

Enthousiast? In de Lijflijnshop kunt u een voordelige fitnessbal kopen?