1 december 2016

Oefeningen voor je buik met een ab trimmer

buik-oefeningenAb trimmer oefeningen voor je buik

Wil jij een strakke buik? Dan ontkom je er niet aan om naast gezond te eten en voldoende te bewegen ook regelmatig buikspieroefeningen te doen.

Zeker wanneer je zichtbare buikspieren wilt zul je regelmatig aan de slag moeten met niet alleen afval oefeningen voor je buik maar ook met buikspieroefeningen die je spieren dusdanig isoleren dat je ze lekker laat branden.

De ab trimmer en gymbal oefeningen voor je buik

Buikspieroefeningen voor thuis zijn er voldoende. Je hebt een brede keuze uit  sit ups en crunches. Ook zijn er  tal val apparaten en hulpmiddelen op de markt waarmee je geïsoleerd je buikspieren kunt trainen. Deze artikelen geven jouw de mogelijkheid om die gewenste sixpack te trainen.

De twee bekendste en ook de meest verkochte artikelen zijn de ab trimmer en de gymbal. Beide zijn ideaal voor thuis vanwege de beperkte ruimte die zij innemen waardoor ze eenvoudig op te bergen zijn.  Daarnaast zijn deze artikelen goedkoop in de aanschaf en gaan zij lang mee.

Je buikspieren trainen met een ab trimmer..

Met een ab trimmer ben je goed instaat om elk gedeelte van je buikspieren geïsoleerd te trainen. Door deze stand van je lichaam tijdens de oefening te veranderen wordt het mogelijk om je te focussen op of je schuine buikspieren of de bovenkant van je buik of onderbuikspieren.

Hieronder vind je de instructies voor de basic crunch met een ab trimmer. Hiermee train je met name je onderkant van je buikspieren.  Wil je weten hoe de schuine en of bovenste buikspieren traint? Bekijk dan onze buikspieroefeningen op Youtube. Je vind hier instructies en een videos.

Stap 1: Ga op je rug liggen en zorg er voor dat de achterkant van je hoofd rust op het onderste kussentje van het apparaat.
Stap 2: Buig je benen totdat ze ongeveer in een hoek van 90 graden staan.
Stap 3: Zorg er voor dat je beide voetzolen zo plat mogelijk op de grond blijven staan en houd daarbij ongeveer 30cm ruimte tussen beide voeten.
Stap 4: Strek vervolgens je handen en plaats ze op de dwarsstang boven je hoofd.
Stap 5: Beweeg je hoofd langzaam naar voren. Wanneer je dit goed doet zal het apparaat iets naar voren kantelen en voel je je buikspieren samentrekken.
Stap 6: Houd enige tijd spanning op de spieren en verplaats je lichaam langzaam weer terug naar je beginstand.

Tip: Kijk tijdens de oefeningen altijd schuin naar boven en zorg voor ruimte tussen je kin en borst. Zo voorkom je vervelende blessures aan je nek en rug.

Trainen met een gymball..

Er zijn tal van oefeningen voor je buik die met een gymbal kunt doen. Het grote voordeel van het trainen met een gymbal is het comfort dat de bal biedt tijdens de training. Meer weten? Bekijk dan de buikspieroefeningen met een gymbal.