Wat zijn de beste buikspieroefeningen?

De beste oefeningen zorgen voor een prikkel waardoor je jouw spieren aanspreekt om te werken. Deze prikkel moet uiteraard niet te belastend zijn zodat je te lang in het "rood" traint. Kies daarom altijd voor een schema van oefeningen die bij jou conditie past.

Bij buikspieren trainen heb je de keuze uit Crunches en Sit ups. Beide varianten geven je buikspieren een aanzet tot groei. Het verschil is dat crunches je buikspieren isoleren en dus een groter beroep doen op je spieren. Met Sit ups train je naast je buikspieren ook andere onderdelen van je lichaam.
Buikspieroefeningen voor thuis

Ideaal voor mensen die geen zin of geen tijd hebben om naar de sportschool te gaan. Met onze verschillende buik oefening boek je dezelfde resultaten dan in de sportschool.

Wil jij buikspieren trainen? Kies dan een buikspieroefeningen schema die bij jou past.  Je hebt ze namelijk voor mannen, vrouwen maar ook voor beginners en mensen die een sixpack willen trainen.

Er zijn zelfs speciale schuine buikspieroefeningen voor thuis

Buikspieroefeningen op Youtube

Ben je een beginners of heb jij het idee dat je niet op de juiste manier traint en blijven hierdoor de resultaten voor jouw gevoel wat achter?Dan doe je er zeker verstandig aan om onze selectie buikspieroefeningen op youtube te bekijken.Welke oefeningen erop ons kanaal te vinden zijn zie je hieronder..

Een complete workout

Voordat je begint met buikspieroefeningen, is het goed om te weten hoe je buikspieren eruit zien.

De buikspiergroep bestaat uit drie grote onderdelen. De zijkant,- onderkant- en bovenkant buikspier.

Wil je een complete workout? Kies dan voor oefeningen waarmee je deze 3 onderdelen geïsoleerd kunt trainen.

Aan de slag met een totale workout? Bekijk dan een selectie van de beste oefeningen om de onderbuikspieren te trainen

Voor je schuine buikspieren

En de oefeningen waarmee je jouw bovenste buikspieren traint

Belangrijke tips voor het trainen van je buikspieren

Het is raadzaam om slechts 3 keer in de week je buikspieren te trainen. Train ze in ieder geval zeker niet op 2 achtereen volgende dagen. Geef jouw lichaam altijd voldoende tijd om te herstellen. Daarnaast zorgt de rust ervoor dat je buikspieren sneller groeien.
Wil je een platte buik?

Train dan alle buikspieren met behulp van de de juiste buik oefeningen en behaal zo het mooiste resultaat.

Te weinig trainen is natuurlijk ook niet goed omdat je lichaam hierdoor went aan het lage inspanningsniveau. Gevolg hiervan is dat de spiermassa niet verder toeneemt en bij het ouder worden zelfs afneemt.

  • De kies juiste buik oefeningen

    Kies voor een prikkelende en afwisselende buikspieroefeningen work-out

  • Herstellen

    Een herstelperiode laat je buikspieren sneller groeien

  • Wissel van trainingsintensiteit

    Te licht, te weinig of langdurig met de zelfde weerstand trainen zorgt ervoor dat resultaten wegblijven

Buik oefeningen voor beginners en gevorderde

Nieuwe buikspieroefeningen

voor een strakke buik

Contact

WORD OOK GRATIS LID VAN DE LIJFLIJN LEEFSTIJLCLUB

En ontvang gratis tips, doe me met leuke acties en ontvang exclusieve kortingsbonnen