Afvallen-na-zwangerschap-tipsAfvallen na zwangerschap

Afvallen na zwangerschap?
Voor zoveel vrouwen ontzettend herkenbaar. Na de zwangerschap ben je zwaarder dan voor je zwangerschap, niet leuk, maar het hoort erbij.

Afvallen na de bevalling door het geven van borstvoeding

Het geven van borstvoeding zou ervoor moeten zorgen dat de extra kilo’s weer verdwijnen, borstvoeding geven kost namelijk veel energie.

Zolang je borstvoeding geeft kun je beter niet lijnen, je hebt de energie nodig voor de aanmaak van de borstvoeding. Je kan natuurlijk wel letten op het nemen van minder snoep en koek!

Na 6 maanden wordt je lichaam weer een beetje de oude, behalve de overtollige kilo’s, nu is het de tijd om weer eens wat te gaan doen aan je figuur en te starten met afvallen.

Als het goed is heb je na 6 weken het bewegen alweer een beetje opgepakt en is er al weer wat van je conditie terug. Als dat niet zo is, is het er nu tijd voor. Ruim wat tijd in voor jezelf, bedenk leuke sportieve activiteiten om op te gaan pakken. Heb je niet zoveel met sporten? Dan zijn er ook andere mogelijkheden. Wil je hier meer over weten? Bekijk dan onze  afvallen zonder te sporten pagina.

Alles is anders

Probeer met je nieuwe leven kleine stapjes te nemen,  het is immers al moeilijk genoeg om alles op de rit te krijgen. Probeer bijvoorbeeld eerst 5 kilo af te vallen, kijk of het je lukt en probeer je gewicht maar eens op pijl te houden.

Na een half jaar kan je weer proberen dat te doen als het nodig is. Ga gezond eten zonder te snoepen of een dieet volgen, doe dat alleen als je er aan toe bent.

Zwanger worden en afvallen

Overgewicht en zwanger worden gaan niet heel goed samen. Het hebben van overgewicht brengt namelijk een aantal gezondheidsrisico’s mee zich mee, voor zowel de moeder als het (ongeboren) kind. Meer weten? Bekijk dan ons zwanger en afvallen artikel.

Geef een reactie